Friday, December 16, 2011

going to interview(bkn kerja tau!)~


lugarzinhomeu | (...)

yow,peeps!~lama jugak kan aku tak mengupdate blog aku yang teramat simple ni...so,let's talk about last morning...bagi aku hari ni pun agak penting lah juga dalam hidup aku...sebab seperti tajuk di atas kan,kan,kan.....hari ni ada interview...dekat mana?dekat KUALA KUBU BHARU,SELANGOR...jauh nya~memang pun...dah kebas kaki sebab duduk dalam kereta almost two hours~act,aku sebenarnya tak ingat hari apa..sebab lupa nak print dua copies.cuma print satu copy je..tu pun untuk di hantar ke PEJABAT MARA....nak pendekkan cerita,dah tengok satu kedai makan tu penuh dgn budak sekolah yang pakai uniform sekolah rendah dengan mak ayah budak-budak tu ...fiuh..tenang hati yang rasa macam nak tertanggal je tadi..kahkahkahkah!~so,dah masuk MRSM kuala kubu tu.....aku pun pergi lah cari senarai nama..BUT
nama aku pulak tak ada...malang tak berbau ~so, ramai yang kes macam aku ni~orang gelar kes macam aku ni SPECIAL CASE...so aku kenalah tunggu..sampai lah orang panggil SPECIAL case please come forward~so aku pergilah ...cakap punya cakap punya cakap...finally,dapat interview but sebagai CALON BANTAHAN...orang yang namanya tak ada dalam list~orang tu kata aku masuk kumpulan 10...aku pun masuklah....dia tanya aku masa nak menunggu orang(belum interview lagi) dia  mula dulu:

cikgu : nama siapa?

me : nama saya 'AIN' NUR ALLEYA

cikgu : apa pencapaian awak dekat sekolah ye?

me :pencapaian saya di sekolah: 

 *menyertai perkhemahan unit beruniform bersepadu peringkat daerah 
*choral speaking
*syarahan bahasa arab
*tilawah al-quran
*persembahan kebudayaan 
yang lain tak ingat...

cikgu : ada peluang besar awak ni~

me : Happy by ~andreitaymarieta

(dialog di atas bukan nak menunjuk-nunjuk ok?,jgn salah sangka tau!)

okey tepat-tepat pukul 11.00 a.m. aku pun pergi lah interview....interview just mengambil masa selama 5 minit macam tu lah..but kalau di berikan kesempatan lagi aku nak interview je lagi sekali...kalau diberikan kesempatan ok?...memang lah interview tu cuma 5 minit but dia dalam masa tu lah dia nak tahu diri kita,keluarga,visi ansmisi kita,cita-cita and more about myself...in english pulak tu!~hurm,sabo je lah>.<
lepas tu pulak,ujian maths...mak ai...memang lah kena bawa calculator....aku memang bawak pun~_~BUT tak dapat jawab jugak-_-macam orang bodoh je aku masa tu...nasib baik lah ujian objektif.....ok,next paper science..senag lah pulak!nak je aku koyakkan kertas tu..(ish,ish,ish)but it's ok...dah tenang skit ada lah seorang wanita ni masuk dia kata'LEpAS NI UJIAN SIKAP PULAK'....dalam hati aku berdetik'ada lagi>_<'...aku dah penat nak mampos masatu..kesian kan aku?hahaha!memanglah mula-mula nak masuk sekolah macam ni....ni..hurm...so dah habis jawab soalan-soalan tu aku pun..balik lah aku ke rumah...so,aku pun agak kecewa sikitlah sebab tak dapat masuk SEKOLAH BERASRAMA PENUH....so aku amat berharap aku dapat masuk MRSM ni....insyaallah!ok!korang yang dapat 5a(UPSR CANDICATE)sekolah dekat mana?hurm....mesti sekolah dekat sekolah yang lagi best kan?hahahaha..guraujelah KAWAN=_=!so that's for today..for tommorow tak tau lagi..hehehe-_-!so good night and salam sayang..

Dilema dana: Šta obući?
p/s:seyes,aku tengah risau ni..so do_oakan untuk aku supaya sucess untuk interview aku untuk masuk MRSM!amin~sayang korang,muah!(as readers)
:Dain:D

No comments:

Post a Comment

yow,buddies!
can you leave a comment at this post!
TQ for comment..